Polityka prywatności

§ 1. O Polityce Prywatności i Administratorze danych osobowych

1.1. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych; „RODO”), niniejsza polityka przetwarzania danych osobowych („Polityka Prywatności”) określa zasady i zawiera informacje na temat przetwarzania danych osobowych przez administratora danych osobowych, którym jest:
KOZIKOWSKI & PARTNERS SPÓŁKA KOMANDYTOWA z siedzibą w Warszawie, pod adresem ul. Grzybowska 5A, 00-132 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, poprowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0001079192 posiadająca numer NIP: 5252986983 i numer REGON: 527403394, e-mail: biuro@kozikowski.com.pl („Kancelaria” lub “Administrator”).

1.2. Kontakt z Administratorem jest możliwy listownie lub mailowo na adresy podane w punkcie 1.1 Polityki Prywatności.

§ 2. Kategorie osób, których dane osobowe przetwarza Kancelaria

2.1. Polityka Prywatności odnosi się do przetwarzania przez Kancelarię danych osobowych następujących kategorii osób:

(a) osób fizycznych, w tym prowadzących działalność gospodarczą, na rzecz których Kancelaria świadczy usługi prawne („Klienci indywidualni”);

(b) przedstawicieli klientów lub partnerów biznesowych Kancelarii, np. osób reprezentujących, pracowników, współpracowników lub innych osób występujących po stronie klienta lub partnera biznesowego Kancelarii („Przedstawiciele”);

(c) osób kontaktujących się z Kancelarią za pośrednictwem kanałów komunikacji Kancelarii takich jak adres e-mail, komunikatory, telefon, poczta („Osoby trzecie”);

(d) osób odwiedzających profil Kancelarii na LinkedIn dostępny pod adresem https://www.linkedin.com/company/kozikowski-partners/; („Profil LinkedIn”) w tym kontaktujących się z Kancelarią za pośrednictwem Profilu LinkedIn;

(e) osób odwiedzających stronę internetową Kancelarii dostępną pod adresem: https://kozikowski.com.pl („Strona Internetowa”).

§ 3. Klienci Indywidualni

3.1. Dane osobowe Klientów Indywidualnych są przetwarzane w celu:

(a) świadczenia usług prawnych na podstawie umów zawartych przez Kancelarię

  • w sytuacji, gdy usługi są świadczone na rzecz Klientów Indywidualnych − na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonywania umowy lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
  • w sytuacji, gdy usługi są świadczone na rzecz osób niebędących Klientami – w celu realizacji umowy zawartej przez Kancelarię, co stanowi prawnie uzasadniony interes Kancelarii zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
  • w zakresie szczególnych kategorii danych osobowych (np. danych osobowych dotyczących zdrowia) – na podstawie art. 9 ust. 2 lit. f) RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub w ramach sprawowania wymiaru sprawiedliwości przez sądy;

(b) realizacji ciążących na Kancelarii obowiązków wynikających z przepisów regulujących prowadzenie postępowań przed sądami i organami administracji, a w szczególności przepisów dotyczących postępowania cywilnego, karnego, administracyjnego, jak również obowiązków wynikających z przepisów regulujących wykonywanie zawodu adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego;

(c) realizacji ciążących na Kancelarii obowiązków wynikających z przepisów prawa w tym dokonania rozliczeń podatkowych i prowadzenia dokumentacji księgowej − na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. przetwarzanie danych jest niezbędne dla wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Kancelarii, w tym wynikających z przepisów prawa podatkowego oraz z przepisów o rachunkowości;

(d) ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami w związku ze świadczeniem usług prawnych lub udzielania pomocy prawnej:

  •  w zakresie szczególnych kategorii danych osobowych – na podstawie art. 9 ust. 2 lit. f) RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub w ramach sprawowania wymiaru sprawiedliwości przez sądy;

(e) w zakresie pozostałych danych osobowych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. na podstawie prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Kancelarię, którym jest możliwość ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.

3.2. Podanie danych osobowych w zakresie oczekiwanym przez Kancelarię i uzasadnionym zakresem zlecenia, jest niezbędne dla podjęcia współpracy z Kancelarią.

§ 4. Przedstawiciele

4.1. Dane osobowe Przedstawicieli pochodzą z następujących źródeł:

(a) dane osobowe Przedstawicieli są udostępniane Kancelarii odpowiednio przez klienta lub partnera biznesowego Kancelarii, którego Przedstawiciel reprezentuje, lub

(b) są podawane Kancelarii bezpośrednio przez daną osobę; Kancelaria otrzymuje te dane osobowe w związku z zawarciem lub wykonywaniem umowy pomiędzy klientem lub kontrahentem a Kancelarią, w szczególności w celu jej realizacji i zapewnienia bieżącego kontaktu.

4.2. Kancelaria przetwarza następujące kategorie danych osobowych Przedstawicieli:

(a) dane identyfikacyjne (tj. imiona, nazwiska), stanowisko/ pełniona funkcja);

(b) dane kontaktowe (tj. numer służbowego telefonu, email).

4.3. Dane osobowe Przedstawicieli są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy pomiędzy Kancelarią a jej klientem lub partnerem biznesowym, w tym bieżącego kontaktu w związku z wykonywaniem umowy, co stanowi prawnie uzasadniony interes Kancelarii zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

4.4. Podanie danych osobowych w zakresie oczekiwanym przez Kancelarię i uzasadnionym zakresem współpracy, jest niezbędne dla podjęcia współpracy z Kancelarią.

§ 5. Osoby trzecie

5.1. Dane osobowe Osób trzecich, które kontaktują się z Kancelarią lub z którymi Kancelaria kontaktuje się za pośrednictwem kanałów komunikacji Kancelarii:

(a) komunikacji i prowadzenia korespondencji, a w szczególności odpowiedzi na zadawane Kancelarii pytania przez osobę inicjującą kontakt lub innego rozwiązania sprawy w zw. z którą dana osoba kontaktuje się z Kancelarią, co stanowi prawnie uzasadniony interes Kancelarii zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;

(b) nawiązania relacji w ramach prowadzonej działalności gospodarczej z tą osobą lub podmiotem, który ona reprezentuje lub z którym współpracuje, co stanowi prawnie uzasadniony interes Kancelarii zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

5.2. Podanie danych osobowych w zakresie oczekiwanym przez Kancelarię i uzasadnionym rodzajem wybranego kanału komunikacji, jest niezbędne do nawiązania kontaktu z Kancelarią.

§ 6. Profil LinkedIn

6.1. W związku z prowadzeniem Profilu LinkedIn Kancelaria przetwarza dane osobowe użytkowników LinkedIn będących osobami fizycznymi w związku z ich działaniami podejmowanymi w zw. z Profilem LinkedIn takimi jak w szczególności obserwowaniem, zamieszczanie komentarzy, reagowanie na treści w formie „lajków” itp. lub kontaktem za pośrednictwem funkcji wiadomości. Kancelaria przetwarza dane osobowe użytkowników LinkedIn w szczególności w poniższym zakresie:

(a) identyfikator użytkownika (może zawierać imię i nazwisko, stanowisko pracy oraz inne informacje);

(b) dane identyfikacyjne i inne informacje w zakresie opublikowanym przez osobę fizyczną na platformie LinkedIn;

(c) zdjęcie profilowe (wizerunek);

(d) treść komentarzy zamieszczanych na Profilu LinkedIn oraz treść rozmowy prowadzonej z daną osobą przez Kancelarię za pośrednictwem portalu LinkedIn;

(e) dane statystyczne dotyczące odwiedzin Profilu LinkedIn.

6.2. Dane osobowe w Profilu LinkedIn są przetwarzane w celu prowadzenia Profilu LinkedIn na warunkach oraz na zasadach określonych przez operatora portalu LinkedIn oraz informowania za pomocą Profilu LinkedIn o aktywności, usługach, wydarzeniach, dzielenia się wiedzą, a także w celu budowania i utrzymania społeczności oraz w celu komunikacji za pośrednictwem dostępnych funkcjonalności serwisu LinkedIn (komentarze, wiadomości, w tym zapisy na wydarzenia), co stanowi prawnie uzasadniony interes Kancelarii zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

6.3. Administratorem danych osobowych użytkowników Linkedin jest operator serwisu społecznościowego LinkedIn, za którego pośrednictwem dany użytkownik odwiedza Profil LinkedIn. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez operatora serwisu LinkedIn znajdują się tutaj: https://pl.linkedin.com/legal/privacy-policy.

§ 7. Dane osobowe osób odwiedzających Stronę Internetową

7.1. W związku z korzystaniem z plików cookie na Stronie Internetowej (co zostało opisane poniżej), Kancelaria może przetwarzać dane osobowe osób odwiedzających Stronę Internetową w zakresie identyfikatorów internetowych (np. ID z cookie, adresu IP) oraz (o ile uprzednio użytkownik wyrazi na to zgodę) informacji o aktywności na Stronie internetowej.

7.2. Dane osób odwiedzających Stronę Internetową są przetwarzane w celu:

(a) umożliwienia korzystania ze Strony Internetowej i jej funkcjonalności, co stanowi prawnie uzasadniony interes Kancelarii zgodnie z art.6 ust. 1 lit. f) RODO (w przypadku korzystania z niezbędnych cookie);

(b) dla celów analitycznych, reklamowych i innych, w zależności od tego, na które pliki cookie została udzielona zgoda przez użytkownika − na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO tj. na podstawie zgody (w przypadku cookie innych niż niezbędne).

7.3. Podanie danych jest niezbędne do korzystania ze Strony Internetowej, przy czym użytkownik ma wpływ na zakres przetwarzanych danych poprzez zarządzanie swoimi preferencjami cookie.

§ 8. Pliki cookie

8.1. W zależności od ustawień osoby odwiedzającej Stronę Internetową (użytkownika) za pośrednictwem banneru wyświetlającego się przy pierwszych odwiedzinach Strony Internetowej, oprócz technicznie niezbędnych plików cookie, Kancelaria może używać plików cookie w celach statystycznych, analitycznych lub reklamowych.

8.2. Cookie to niewielkie pliki tekstowe zawierające informacje o aktywności użytkownika na Stronie internetowej i przechowujące je na urządzeniu, z którego użytkownik uzyskuje dostęp do Strony internetowej.

8.3. Zgodnie z obowiązującym prawem, Kancelaria może przechowywać pliki cookie na urządzeniu użytkownika, jeżeli jest to niezbędne do funkcjonowania Strony internetowej (te pliki cookie są opisane poniżej jako niezbędne). Do korzystania z wszelkich innych rodzajów plików cookie (w szczególności analitycznych lub reklamowych) Kancelaria potrzebuje uprzedniej zgody użytkownika.

8.4. Niezbędne pliki cookie są automatycznie instalowane na urządzeniu użytkownika, gdy wchodzi na Stronę Internetową lub dokonuje określonych wyborów/aktywności na Stronie Internetowej.

8.5. Jeżeli użytkownik wyrazi na to zgodę podczas pierwszej wizyty na Stronie Internetowej lub później poprzez panel ustawień plików cookie, Kancelaria może również używać statystycznych, analitycznych lub reklamowych plików cookie.

8.6. Użytkownik Strony Internetowej może w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookie, korzystając z panelu ustawień dostępnego na Stronie Internetowej pod przyciskiem “Ustawienia cookie”.

8.7. Szczegółowe informacje o stosowanych przez Kancelarię na Stronie Internetowej plikach cookie i ich funkcjach znajdują się w Polityce cookie dostępnej na stronie Kancelarii.

§ 9. Okresy przetwarzania danych osobowych

9.1. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których dane te są przetwarzane. Ponadto Kancelaria będzie je przechowywać do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikających z przepisów prawa (np. prawa podatkowego). Jeśli podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Kancelarii, dane będą przetwarzane do czasu zrealizowania tego prawnie uzasadnionego interesu albo do momentu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody – dane będą przetwarzane do momentu jej wycofania.

9.2. Kancelaria może przechowywać dane osobowe, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym okresie – jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa.

9.3. Informacje zawarte w wiadomościach prywatnych przesyłanych do Kancelarii za pośrednictwem LinkedIn będą przechowywane przez okres retencji wiadomości określony przez operatora LinkedIn.

9.4. W przypadku informacji posiadanych przez Kancelarię w ramach komentarzy przekazywanych przez daną osobę, będą one dostępne na Profilu LinkedIn do czasu ich usunięcia przez daną osobę lub usunięcia danego materiału z Profilu LinkedIn przez Kancelarię. Dane osobowe gromadzone przez operatora portalu LinkedIn, tj. historia postów, historia aktywności i wysłanych wiadomości, podlegają przechowywaniu na zasadach określonych w regulaminie portalu LinkedIn.

9.5. Dane osobowe przetwarzane w związku ze stosowaniem niezbędnych cookie będą przechowywane przez okres ważności poszczególnych cookie. Dane osobowe przetwarzane w związku ze stosowaniem cookie innych niż niezbędne będą przechowywane przez okres ważności poszczególnych cookie, nie dłużej jednak niż do czasu wycofania zgody.

9.6. Dane osobowe przetwarzane przez radców prawnych, adwokatów w ramach wykonywania zawodu są przechowywane przez 10 lat od końca roku, w którym zakończyło się postępowanie, w którym dane osobowe zostały zgromadzone.

§ 10. Odbiorcy danych i transfer danych poza EOG

10.1. Dane osobowe przetwarzane przez Kancelarię mogą być ujawniane następującym podmiotom: pracownikom i współpracownikom Kancelarii, dostawcom usług IT, hostingodawcom, podmiotom świadczącym usługi prawne, księgowe oraz innym dostawcom usług związanych z przetwarzaniem danych osobowych, na podstawie stosownej umowy. Podmiotom tym zostaną ujawnione tylko te dane osobowe, które są niezbędne do wykonania umowy łączącej Kancelarię z takim podmiotem.

10.2. Dane osobowe przetwarzane przez Kancelarię mogą zostać udostępnione podmiotom i organom upoważnionym do przetwarzania tych danych na podstawie przepisów prawa.

10.3. W związku z prowadzeniem przez Kancelarię Profilu LinkedIn oraz korzystaniem na Stronie Internetowej z plików cookie innych niż niezbędne (o ile uprzednio użytkownik wyrazi na to zgodę), dane osobowe użytkownika są przekazywane odpowiednio do operatora platformy LinkedIn – LinkedIn Ireland Unlimited Company lub do dostawców plików cookie, tj. Google Ireland Limited z siedzibą w Irlandii. Wskazane podmioty mogą z kolei przekazywać dane osobowe do spółek w USA (LinkedIn Corporation, Google LLC z siedzibą w USA) lub innych państwach poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, co wymaga z ich strony zapewnienia odpowiednich zabezpieczeń dotyczących transferu danych zgodnie z przepisami Rozdziału V RODO. Szczegółowe informacje o zasadach prywatności ww. podmiotów są dostępne pod poniższymi linkami:
LinkedIn – https://pl.linkedin.com/legal/privacy-policy
Google – https://policies.google.com/privacy.

10.4. Kancelaria nie zamierza przekazywać danych osobowych, które przetwarza, do państw poza Europejskim Obszarem Gospodarczym ani organizacji międzynarodowych. Ewentualne przekazanie danych poza EOG może nastąpić tylko po uzyskaniu zgody podmiotu danych lub jeśli będzie to konieczne dla realizacji celów przetwarzania, a przekazanie odbędzie się w zgodzie z przepisami Rozdziału V RODO.

§ 11. Prawa osób związane z przetwarzaniem danych osobowych

11.1. Osobie, której dane osobowe są przetwarzane przez Kancelarię, przysługuje:

(a) prawo dostępu do swoich danych osobowych;

(b) prawo żądania ich sprostowania;

(c) prawo żądania ich usunięcia;

(d) prawo żądania ograniczenia ich przetwarzania;

(e) prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Kancelarii danych osobowych jej dotyczących, które dostarczyła Kancelarii, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, w razie przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody lub umowy w sposób zautomatyzowany. Osoba, której dane dotyczą może żądać od Kancelarii przesłania swoich danych osobowych, które dostarczyła Kancelarii, innemu administratorowi;

(f) prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych − w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Kancelarii;

(g) prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych – jeśli dane są przetwarzane na podstawie zgody. Zgoda może być wycofana w każdym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

11.2. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Kancelarią, korzystając ze wskazanych wyżej danych kontaktowych Kancelarii (zob. § 1 Polityki Prywatności).

11.3. Nadto, osobie, której dane osobowe są przetwarzane, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeśli sądzi, że przetwarzanie danych narusza RODO. Kontakt z Urzędem Ochrony Danych Osobowych możliwy jest listownie na adres przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa oraz mailowo na adres kancelaria@uodo.gov.pl.

ESG